Små händelser

Små händelser
Livet här

onsdag 3 januari 2018

ONSDAG

Lill lördag som dagen också kallas, här har vi haft veckomiddag som numera tillhör  onsdagarna.



Trodde att jag skulle tränat sök med hundarna, men lusten fallerade och det blev istället en skogstur i hällande regn.
Två sjöblöta hundar och en lika blöt matte, var då ingen vacker syn, då vi  åter äntrade hemmet...men vad gör man inte för husfriden?





Pälsvård stod också på dagens program, när de torkat och  åter liknade hundar.









Hästarna här har fått tillbringa det mesta av dagen inne i boxarna, för vem kan motstå fem par vädjande hästögon som står och tittar på mig vid grinden i hällande regn......inte jag.



Så det har blivit ett par extra mockningar i boxarna under dagen, som du förstår så behöver jag inte gå på något gym för att träna mina muskler.....det får jag gratis här hemma.





Ulltottarna har inte så mycket som stucket näsan ut om dörren, jag tycker nog att ni är rätt så  förståndiga som stannar inomhus.



Värmlandsfåren som jag köpte i höstas, börjar att bli lite smått runda om magarna. De ska inte lamma förrän i slutet av mars, aptiten är bra så de är nog bara lite små feta.

Jag frågar mig...vart tog denna dagen vägen?.... jag ville ju så mycket mera. 
Kram från Ingela 


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: