Små händelser

Små händelser
Livet här

lördag 26 augusti 2017

TVÅ PÅ RYMMEN, SÅ DET FICK BLI TILL ATT VALLA FÅR 🐑

Inte precis vad jag vill vakna till. 
Hade fodret hästarna och skulle räkna in fåren nu på morgonen, jisses det fattades två lamm. 

Mycket riktigt så kunde jag se de två gå lugnt betande ute på grannens mark...... hmm.. inte tycker jag att gräset var grönare där, men jag är som sagt inget lamm.
Skönt att jag har två vallhundar schäfrar , som har visat sina färdigheter med att valla. 
Det tog inte många röda, förrän hundarna hade fått vallat in de två huliganerna i rätt hage. 
Efter deras avslutade uppdrag så här  på lördagsmorgonen, blev det bus och lek innan vi gick in för att få i oss lite frukost. 



Så får jag se vad resten av dagen kommer att bjuda på. 
Ha det gott, jag hoppas att du har fått ett lugnare uppvaknande än jag. 
Kraam Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: