Små händelser

Små händelser
Livet här

måndag 28 augusti 2017

HÄSTAR, ULLTOTTAR OCH HUNDAR SÅ SÅG SÖNDAGEN UT HÄR PÅ GÅRDEN

Söndagen har varit en dag utan måsten... nästan i varjefall. 
Var tvungen att ta en sväng om med kavaljeren som kallar sig "dammsugare" här i huset, hade tackat nej tack till denna dansen de senaste dagarna och istället föredragit utelivet. 
Sagt och gjort!...och du det gick som en dans. 


De tre hästarna som går i grushagen, skulle få komma ut på betet i ett par timmar igår.... tala om att de blev lyckliga. 
Sedan blev det åter till grushagen, där de serverades hö.....allt detta för att de ska må bra. 
En liten stund bete varje dag, så förhoppningsvis ska de längre fram  kunna gå där på dagarna..... det gäller att skynda långsamt.  Vill absolut inte att de ska få fångkänning. 





Njuter i fulla drag av att bara gå omkring i hagarna och mysa tillsammans med både mina hästar och ulltottar. 







Bagglammen går omkring i sina små förkläden, kanske något stolta.. vad vet jag? 
 Jag vill inte ha oönskad betäckning. 





Summan av min lata söndag, kan beskrivas med ett ord UNDERBAR! 
Idag måndag, min favorit dag.... en hel orörd vecka framför oss... härligt! 
Kraam Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: