Små händelser

Små händelser
Livet här

torsdag 31 augusti 2017

HÄR HAR DET BAKATS

Önskar att jag hade haft en mindre springform, då hade det blivit någon form av moussetårta idag, men det var lika bra att slå det ur hågen....för jag har inte lust att sitta och äta tårta resten av veckan.
Men baka skulle jag, så fram med ingredienserna till "Marängpäronsnittar". 




Härligt sega bottnar av maräng och mandel med päronsmörkräm som fyllning.... satt som en smäck till efter middagskaffet. 



Som vanligt bakade jag i stor skala, sexton ägg förvandlades till gofika att bjuda på när det dyker upp fika gäster här hos oss. 




Kraam Ingela 

2 kommentarer:

  1. Päronsmörkräm...jamen hur gott låter inte det???! Jag kommer genast över på en fika :)
    Kram från Titti

    SvaraRadera

Kommentar: