Små händelser

Små händelser
Livet här

fredag 25 augusti 2017

SKÖRDA, SKÖRDA UTAV NYTTIGHETERNA

C-vitaminerna hänger här i klasar, nästan så att jag hör de ropa
 "kom och plocka utav oss"!
Inte tackar jag nej tack till dessa C-vitaminbomber.




Plocka, frysa och torka, så har vi vinterns C-vitamin behov täckt  i dessa små torkade rönnbär, att lägga i müslin eller i brödbaket. 



Jag fick även plockat till ett par dörrkransar.
Att plocka rönnbär tillhör inte allemansrätten, så mina har jag plockat här hemma på gården. 


Inget äppleår här hos oss, Aroma trädet står där med några enstaka äpplen... lite flera ståtar dock Cox Orange trädet med. 





Lingon står näst på min lista,  så till helgen blir det till att plocka utav dessa bär..... lingonsylt vill vi  ju inte fattas på matbordet. 
Ha det gott! Kraam Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: