Små händelser

Små händelser
Livet här

måndag 8 december 2014

Morgontimman

Känns som om jag är den enda varelsen som är uppe i arla morgon timman....mörkt och ruggigt!... men dock ej regn, det tackar jag för! Med tanke på regnet igår, trodde inte att det fanns sådana mängder, men så var fallet!! 

Känslan av ensamhet försvinner snabbt när jag öppnar stalldörren och välkomnas av ett gnäggade...som värmer ända in i hjärtat!!så här i morgontimman. 

Jag får väl så smått börja förbereda lite inför Luciafirandet på lördag... bestämma mig för vad menyn ska bestå av. 
Ska även pynta lite mer i huset, dock inte med tomtar....jo, förresten med en!...till minne av min kära mor, som sedan lång tid tillbaka inte längre finns med oss... men däremot minnet av henne. 
   
      Julbocken ska däremot hämtas ner.... så att han står klar ute på verandan, för att hälsa gästerna välkomna.
Gör något gott utav din dag! 
             Kram /Ingela 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: