Små händelser

Små händelser
Livet här

söndag 28 december 2014

Klockan 01:50

..lammade tackan det blev ett stort bagglamm och en o en halv timme senare kom nummer två ett litet tacklamm... så klockan fyra kom jag i säng. 

Som du ser, så är tacklammet till vänster bara hälften så stor som sin bror. 
Såg nu på morgonen att inte allt stod rätt till med tacklammet.
Hon reser sig, men sedan kan hon inte stå på sitt vänstra ben. 




Hennes vänstra framben vill vinkla utåt, så hon har svårt att kunna dia mamman... den lillas mage var tom så hon hade inte fått något i sig sedan födseln. 
Så jag flaskmatar henne med råmjölk en gång i timmen och hon har fått E-selen. 
Jag har varit i kontakt med min veterinär och enligt honom ska jag fortsätta att flaskmata... det kan vara en förlamning som kan släppa om ett par dagar. Så jag ställer mitt hopp till att det är detta. 
Så du förstår att jag har fullt upp, får även flaskmata i natt. 
Kram från en trött fårägare, men som inte ger upp /Ingela 

2 kommentarer:

  1. Oj oj då blev det ingen vila o sömn på Liljegården.. Hoppas att allt går bra o att du får lite sömn.. Så söta dom är dom små liven..
    Kram på dig o Lycka till
    Kram Marie

    SvaraRadera
  2. Tack! Marie... lammet piggare men benet inte ok.Fortsätter att kämpa, så återstår det att avvakta hur det blir. Kram

    SvaraRadera

Kommentar: