Små händelser

Små händelser
Livet här

onsdag 17 december 2014

Det här var inte väntat!!

Ikväll när jag fodrade fåren, såg jag att en av tackorna,troligtvis snart ska lamma. Detta var inget jag var beredd på nu. Så det var till att förbereda en lamningsbox och sätta in tackan i den, så att hon får lugn och ro. Det är min yngsta tacka Alma och hon är förstföderska.

 Jag har övervakningskamera inne hos fåren, men den har varit bortkopplad under sommaren.... och jag får inte in den på dataskärmen, är inte tekniska nog för att koppla in den igen.Så det blir många besök ute i fårstallet under kvällen och kanske även i natt! 
Anders Bagge som är pappan till kommande lamm, är väldigt nyfiken på hur det går för hans Alma.
 Det är flera som är nyfikna! 
Ja, nu återstår det bara till att vänta och se om det blir någon födsel. 
        Godnatt säger vi här på Liljegården 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: