Små händelser

Små händelser
Livet här

fredag 2 augusti 2024

Lite av en julafton.

 Visst är det spännande att hämta ut och packa upp ett paket, som innehåller något som är inropat på nät auktionen…..lite av en julafton.


Packade upp ett gammalt stort tennfat, grötskål och två tenn ljusstakar allt ifrån år 1825 idag…blev så nöjd.  Nu är inte tenn på modet, därför kan man få det för ett rimligt pris. Lite nytt till köksbordet, som nu är färdig slipat, betsat och vaxat i en ljus grå färg. Tenn föremålen blev liksom pricken över iet! Nu är vi redo för höstens vecko middagar här på gården med tolv sitt platser. Familjen växer liksom!!



Jag hade lite semester ifrån målarburken igår, gick bara runt och skrotade här på gården. Sådana dagar måste man kunna unna sig ibland. Men idag ger jag mig i kast med målningen hos ulltottarna igen.


De kommer till att bli såå nöjda ha,ha, de struntar i vilket…men jag tycker iallafall att det lyser upp. Så fort som tiden går, då har vi snart hösten här med mörka kvällar, då behövs allt ljus!!
Hämtade även idag en storbal med kornhalm till hönsen, ulltottarna och till hästarna, det ska räcka ett tag.




Kvällsturen tillsammans med hunden ikväll, resulterade även i att jag plockade en bukett vilda blommor ute i hästhagen.
Kram/Ingela


1 kommentar:

  1. Tenn är så fint och underskattat - än så länge! Augusti och jag hoppas på några utflykter, sköna kvällar och så lite regn...
    Varm kram från Titti

    SvaraRadera

Kommentar: