Små händelser

Små händelser
Livet här

lördag 17 augusti 2024

Känner mig så rik.

 I nästa vecka ska barnbarnsbarnet skolas in på förskolan. Det är till att inse att sommaren går mot sitt slut….men jag vägrar att inse det. Jag lägger mig istället förnöjd i hängmattan och drömmer mig bort för en stund.


Det J. kom hem med ny plockade kantareller, skäms nästan för att säga att jag börjar bli trött på svamp. Så de åker in i frysen.


Rönnbärs och plommon trädens grenar dignar av frukter just nu.


Ja nu har snart denna dagen gått och ulltottarna drar sig hemåt.


Där det väntar en stor knäckt gren med plommon, lördags godis för en liten ulltott.




Stallkatterna kommer som ett skott när det är kväll, för att gå in och hålla kväll/natt i sitt rum i stallet. 


Jag känner mig så rik, när jag går ut för att hämta in hästarna och ser mina tjugofem marshmallows ligga där på rad! Djurens foder är säkrat ett år framåt, det är rikedom.


Jag hoppas att du också har haft en fin dag med sol. 

Kram/Ingela


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: