Små händelser

Små händelser
Livet här

fredag 9 augusti 2024

Semester i några dagar.

 Snart…alltså närmare bestämt på söndag, ska jag på semester i några dagar. 🇩🇰 

J. får stanna hemma på gården och passa djuren. Det blir så när man har djur, men vi är vanda vid det, i detta laget.


Kontroll människa som jag är, blir det många förmaningar, då det är jag som sköter djuren här till vardags. Alltid någon kyckling som har lite svårt för att gå in och hålla natt. Så det gäller att kolla innan luckan stängs.


Hade varit mycket lättare om alla hästarna hade kunnat gå i samma hage och beta, men nej, här är det inte så sommartid.


Ni som kan ha era hästar på bete hela säsongen, det måste vara rena semestern.



Det gör lite ont när de står och tittar på ulltottarna som går och betar av det saftiga gräset, de förstår ju inte att det är för deras eget bästa.










Har jag bara kommit iväg, då släpper jag allt vad gård och djur heter, då kopplar jag av. Jag hoppas på några dagar med fint väder, så att jag kan ta många dopp i havet. Är man på ”Badhotellet”, hör det liksom till, om vattnet är kallt spelar ingen roll…för någon badkruka är jag inte!!

Kram/Ingela





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: