Små händelser

Små händelser
Livet här

torsdag 15 augusti 2024

Torsdags sysslor.

 Vaknade till ännu en fin dag och jag är åter tillbaka till verkligheten.





Efter frukosten var det dax att se över alla hönsen så att det inte fanns  någon ohyra på dom, vilket det inte fanns. Har aldrig haft någon ohyra på hönsen, så jag kollar igenom dom hellre en gång för mycket än för lite. Sedan hann jag även med att ge pedikyr på mina fyrtio höns, alltså åttio små höns fötter!



Längtar tills att transporten kommer hit med mina fynd, som jag gjorde i Danmark. Alltså det är helt otroligt, för allt var gratis! Folk lämnar in varor, som sedan är gratis att ta. Min dotter har gjort många fynd där, senast var en vas som var värd femtusen kronor. 



Jag har köpt en riktigt stor staty, som jag ska fixa till, då jag inte är nöjd med färgen som den redan har. Så småningom ska den stå bredvid denna soffan, då behöver den få en passande  kulör.


 Så imorgon ska jag inhandla rätt färg som jag sedan ska dutta på. Det blir säkert bra.


Annars har dagen gått som vanligt här på gården idag.

Kram/Ingela


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: