Små händelser

Små händelser
Livet här

tisdag 20 augusti 2024

Nu mal det i mitt huvud.

  Ytterligare ett målar projekt kan jag bocka av, härlig känsla när gången in till ulltottarna också har fått lite ny färg 









Något vitt lamm blev det inte i år, men ett svart är lika gulligt….eller hur Lille Bhää?


Vi har haft besök av vår hovslagare idag, lite tråkigt var det för hon befarade att en av hästarna nog har fått EMS. Det mal i mitt huvud, hur jag ska kunna göra det bästa för honom, bantning, inget bete, halm/hö på matsedeln och det blir till att gå i grushagen. Hon gjorde ett superbra jobb, trots att det inte var lätt att sko honom….tack Eva! ( ej hästen på bilden)


Fari blev hel skodd idag, så förhoppningsvis ska han inte behöva ömma på bakhovarna.


 Ja se dessa djur, alltid är det något man ska gå runt och oroa sig för. Även om man bara hade haft en vandrande pinne, så var det säkert något man hade oroat sig för. Jag får se det som ett gott tecken, det hade varit värre för djuret ifall man bara hade ryckt på axlarna. Vi ska säkert reda ut detta, så att han får ett bra liv, trots om det nu är EMS.

Kram/Ingela



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: