Små händelser

Små händelser
Livet här

torsdag 29 augusti 2024

Plommon och vindruve frossa!

  Morgon och det är många som väntar på mig. Frukosten får vänta tills att djuren har fått sitt och är nöjda….sedan råder det ett lugn här och jag kan få min efterlängtade frukost!

Två av hästarna som är inne på natten får sin frukost inne, sedan släpps de ut. Jag tog ett midjemått på Eilifur som jag håller på att banta, tror du att jag kom ihåg måtten?…nej får ta med mig papper och penna kväll.





Ladusvalornas ungar sitter på rad, uppe på stall taket och vilar sig nu på morgonen. Ja det gäller att de äter upp sig och samlar krafter inför sin långa resa. Det känns alltid lite vemodigt när flyttfåglarna ger sig iväg, då är liksom sommaren slut. Roligare är det på våren när de flyttar hit till oss.


Nu kan vi frossa i både plommon och vindruvor när de har mognat. Så nu gäller det att käka så det står härliga till!!






Att ligga ner i solen med en skål plommon, ja då är livet allt bra!





Att få dela min vardag med Adam och Aurora, det skapar så många minnen både för mig och barnbarnsbarnen. De växer så fort, så det är inget som man ska skjuta på.
Kram/Ingela


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: