Små händelser

Små händelser
Livet här

söndag 18 augusti 2024

Återvinning!!

 Vad gör man, när man kommer hem släpandes med staty som man knappt orkade bära? Som dessutom hade en fel nyans, jo man skaffar en burk med rätt nyans och duttar på.

Jag blev så nöjd och vi ska inte tala om hur nöjd J. blev! Så här kan det gå när frun har varit på semester och inhandlat lite saker till hemmet!

Väl är att vi har ett stort rum!!



Tänkom vi hade haft en återvinnings butik, som de har i Danmark. Där allt är gratis och man får ta tre saker, tex. en servis, två ljusstakar eller fyra stolar var och en räknas som en sak! Så klart gjorde jag ett besök där, när jag var i Danmark. En gammal spegel, en stor keramik tekanna och två plåt ljusstakar fick följa med mig hem…helt gratis. Spegeln passade perfekt här hemma över köks soffan.


Återvinning är bra både för miljön och plånboken, Sverige det här skulle ni ta efter!!!



Nu är det nog med fin lir, nu ska jag ta och måla det sista i ulltottarnas stall. Där är det en stor pensel som gäller, inget duttande där!

Kram/Ingela


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: