Små händelser

Små händelser
Livet här

onsdag 21 augusti 2024

Onsdag.

 Alla är nu igång igen på sina arbete, så då passar det att börja med veckomiddagarna här igen. Vi väntar på tretton hungriga arbetare, väl att köks bordet är stort!! Ja antalet som kommer växer, så det är snart tid att leta efter ett extra bord….

Älskar min gamla servis ”lila fasan”som jag har ropat in på en nät auktion. Att handla på auktioner och loppisar blir inte bara billigare, man hjälper även till att återvinna.



Jag vill inte släppa taget om sommaren, men det märks i rabatterna att växterna har bestämt sig för att de snart har gjort sitt. Hönsen håller kväll allt tidigare, kvälls löpningen med att jaga in unghöns, är därmed slut för mig!!




Luktärterna gör som mig, de klamrar sig fast vid sommaren och levererar ännu små buketter.





Nu är det tid för mig att ställa mig med pannor och kastruller, tiden går som sagt fort och maten ska vara klar när gästerna börjar att ramla in!

Kram/Ingela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: