Små händelser

Små händelser
Livet här

fredag 26 juli 2024

Så var det slut på lugnet.

 Trots att Wilda fick verkat sina hovar en extra gång, går hon väldigt försiktigt. Så jag har tagit in henne och gett henne Selevitan, så får hon stå i boxvila. Enligt veterinären så fodrar jag henne enbart med halm. Vilket så klart inte är populärt.


Lugnet får ju inte råda för länge när man har djur. Fari får nu gå utan sin lilla prinsessa, hon kallar på honom inne ifrån stallet.



Gammelhästen Pjakkur, har varit ute tillsammans med Eilifur, två nätter i rad nu. Det har inte varit några knott, så han har inte velat följa med mig in på kvällen.


De står och väntar på mig när det är morgon, ja närmare bestämt på sin frukost.


Wilda får komma ut och röra på sig i stallet, så att hon inte står och får kolik. Hon har så att det räcker redan.  Vi ska tillsammans reda ut det, denna gången också lilla vän. Hon är så otroligt tålmodig, min lilla tös.
Kram/Ingela


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: