Små händelser

Små händelser
Livet här

onsdag 24 juli 2024

Så tråkigt!

 Har aldrig haft räv inpå husknuten tidigare. Nu springer det två stycken här, de hade kalasat på en hare precis nedanför köksfönstret. Den ena av dom kom tillbaka på eftermiddagen, men J. hade tagit bort resterna av haren.

Så tråkigt för mina höns, att behöva vara instängda i hönsgården. Jag vet ju så väl vad räven är sugen på. Hönsen hade varit ett lätt byte, så jag chansar inte. Det hade varit hemskt att utsätta dom för denna fara som rävarna är. 


De små hade precis vågat sig ut i det fria, men nu är det slut på den friheten. Jag hoppas att rävarna flyttar sitt river, ja vi får väl se hur det blir. Antingen är det rävarna eller hönsen som ska ha friheten här på gården, det blir till att välja….men vi ger dom först en chans så klart.

( inte de som stryker runt här)



Nu ska jag ut och fodra hästarna, så jag får väl se om jag kan få syn på Mickel räv här runt knutarna.

Kram/Ingela








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: