Små händelser

Små händelser
Livet här

måndag 8 juli 2024

Lite omväxling förnöjer.

 Idag har jag tagit mig samman och klippt ner alla Mårbacka pelargonerna för att plantera nya skott. Älskar dom så länge de inte har vuxit så mycket, att man inte kan se ut genom fönsterna






Oh vad man har samlat på sig med loppis saker under åren, det är knökfullt i skåpen av saker som jag inte använder och inte har saknat.


Det är ju så himla kul att gå i loppis butiker, jag stålsätter mig med att jag bara ska titta, men det blir alltid något med hem ändå. 



Att jag gillar att inreda med vitt och lite puder rosa förstår du kanske.




Omväxling förnöjer, så idag var det kökets tur att få bort den gråa skalan. 




Det händer mycket genom att bara byta kuddfodralen i köks soffan. De grå randiga stolöverdragen är helt fel nu och de vita som jag hade innan har jag redan hunnit kassera. Så nu blir det till att leta upp några nya dynor till stolarna, tänk om jag hade varit vän med symaskinen!




Loppis stolar har jag så att det både räcker och blir över.


Det här blev ett inlägg utan djur….var det inte så att omväxling förnöjde?

Kram/Ingela


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: