Små händelser

Små händelser
Livet här

fredag 19 juli 2024

Morgon tur.

Äntligen lite bättre väder att vakna upp till, så jag fodrade alla djuren och förberedde för en ridtur på morgonen.




Så tyst bara hästens hov klamp och fåglarnas morgon serenader, daggen låg ännu kvar i gräset, luften kändes så klar och  frisk. En ensam hare skuttade fram i det höga gräset, undrar vart han var på väg?


Efter en tur på två timmar, började det bli varmt, så det var skönt att ha varit ute redan på morgonen.


Jag tror att jag ska fodra hästarna tidigt imorgon bitti, för att ta en ridtur på denna killen. Såg att det skulle bli uppåt tjugosjugrader varmt imorgon, så ska man rida, då får det bli på morgonen. 


Nog är det konstigt väder, antingen kyligt höstväder eller som nu, tropisk värme…jag själv föredrar ett mellanting.

Ikväll när alla djuren är fodrade inför natten, då ska jag hoppa i säng och se på en bra film. Så att jag kan vakna tidigt imorgon bitti.

Kram/Ingela








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: