Små händelser

Små händelser
Livet här

måndag 22 juli 2024

En helt vanlig måndag.

 Mockning av hagen innan regnet kom. Skönt för djuren med lite svalare väder, mindre med blodtörstande stickande insekter. Ja regnet för något gott med sig, trots allt.


Jag hann med en tur till möllan, för att fylla på med djur foder. Sedan ska bilen lämnas in för reperation av skadorna som blev efter krocken med vildsvinet. Så nu blir det till att köra med cabben och där får man i stort sett bara plats med handväskan, ifall jag nu hade haft en sådan. Tacka vet jag en redig bil, där jag gamla människa, slipper att crawla mig in i och där det finns ett bagage utrymme, värdig sitt namn! 


Grå dag, så fram med min vän (knappast) symaskinen och få lagat Gammelhästens ena eksem huva… som har legat och tittat surt på mig, i så där fjorton dagar. Som vanligt blev jag och symaskinen ovänner, men äntligen är den lagad…pust!!


Kram/Ingela



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: