Små händelser

Små händelser
Livet här

tisdag 23 juli 2024

Det lilla ger glädje.

 Nu har J. tagit upp all potatis i landet, sex fulla säckar av fina vinter potatis blev det. Det går ju åt en hel del potatis när vi har veckomiddagar här på gården.

Jag har skördat lite av mina kryddväxter, som tur är tycks sniglarna inte gilla kryddig mat.


Så klart fick jag hjälp av bröderna Bus, ja vem annars?? 


Timjankvistar kan jag klippa av när jag behöver, den klarar sig fint. Dragon, persilja och rosmarin får jag ta tillvara på innan det börjar bli kallt.


Jag sådde lite ny dill, så att jag sedan kan frysa in till framtida behov. Det är tacksamt det här med kryddväxter, så nästa år blir det flera sorter.




Jag både torkar och fryser in mina kryddor.


Växthuset levererar vårt behov av gurkor och tomater. Jag har två skötebarn där inne också, mina två vindruva plantor, som även i år bär frukt.


Det behövs inga mängder, jag är glad för det lilla som jag kan skörda.

Kram/Ingela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: