Små händelser

Små händelser
Livet här

lördag 6 april 2024

Små stunder.

 Min lilla hjälpreda, så flitig med alla sysslorna när hon kommer hit.




Hon förgyller verkligen dagen, så mycket skratt och mycket funderingar. Härligt med barn och barnbarn, att även få ta del av barnbarnsbarn är en extra bonus. Åren går så fort, så det gäller verkligen att ta vara på stunderna.



Mysigt att sitta en stund i halmen inne hos ulltottarna. Jag tror att ulltotten Vilja uppskattade när Aurora satt och sjöng Bhää, bhää vita lamm för henne, för det gjorde jag.





Gammelhästen Pjakkur är hennes favorit.


Nu på våren är det många som har födelsedagar, så buketterna blir plockade ute  i trädgården.



Vi såg den första humlan, ett välkommet besök. Men det är så skrämmande att de blir färre och färre, beroende på alla bekämpningsmedel som används. Vart är vi på väg?


Jag har ett insektshotell på hönshusets vägg, men inte en endaste insekt har flyttat in. Ja det är ju ingen lyx villa precis utan bara en liten enkel boning, så kanske det är därför det inte har några hyresgäster? eller beror det på färre insekter pga alla gifter?


Kram/Ingela

1 kommentar:

  1. Vilken söt och näpen hjälpreda! Ja tiden går fort och veckorna också...alldeles för fort. Ja mitt insektshotell är också obokat, inga rum uthyrda...märkligt...
    Kram Titti

    SvaraRadera

Kommentar: