Små händelser

Små händelser
Livet här

onsdag 24 april 2024

Börja om från början.

 Ja så blir det! Börja om från början.

Hönan som låg och ruvade på äggen, hade lämnat äggen i halvtid en morgon, så äggen hade hunnit bli kalla. Hon hoppade upp som om inget hade hänt och fortsatte att ruva. Men det blev som jag hade befarat, att kanske kycklingarna i äggen var döda.

Men det är bara till att börja om ifrån början, denna gången blir det i äggkläckningsmaskinen. Så hoppas på bättre resultat.



Tillbringade kvällen i stallet igår kväll tillsammans hästarna. Ryktade alla fem hästarna, som tyckte det var så skönt…en annan blev trött i armen! En stor sopsäck med vinter päls blev det, men ännu är det inte klart.


Att tillbringa några av kvällstimmarna i stallet, är rätt så avkopplande samtligt som jag gör nytta. I och för sig tillbringar jag dagligen många timmar i stallet. Jag tycker att det är viktigt att ha rutiner, här är det ingen risk att jag blir försoffad!


Gammelhästen Pjakkur fortsätter att överraska, han är så pigg och på alerten. Han älskar det nya fodret som han får tre gånger dagligen. När jag kommer in i stallet på morgonen sparkas det på boxdörren, se till att sätt fart och ge mig min mat!!

Ute i hagen visar han självaste kungen Fari var skåpet ska stå! Älskade häst du överraskar matte.


Onsdag idag och då brukar det vara veckomiddag här på gården, men det är många förkylningar, så vi hoppar över det i denna veckan.
Kram/Ingela


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: