Små händelser

Små händelser
Livet här

måndag 8 april 2024

Måndag

 Trots att det har blivit varmare, så är det skönt att tända upp i vedspisen på morgonen.


De sitter där varje morgon och väntar på att jag ska komma ut med hästarna i hagen till dom. Jag tycker att de skulle vara nöjda med allt bo material som de har hämtat hittills. Det måste vara den värsta lyx vilan de bygger, de små fågelungarna kommer garanterat att bo mjukt och gott!



Sommarvärme redan, nu går det för snabbt….låt oss hinna njuta av våren först. Sommaren kommer tids nog! Det hade varit härligt med en ridtur, men jag känner av min rygg och lite trött,… gäsp!! Det får räcka med alla gårds sysslorna. Med andra ord så är det en sådan dag, då jag tänker på den där vandrande pinnen, enkel att sköta, ingen mockning. Jag är säkerligen piggare imorgon förhoppningsvis och då har jag glömt den vandrande pinnen igen!




J. hjälpte mig med att göra rent inne i hönshuset idag…..så nu är där nytt spån och rent. Det är dag åtta för äggen som ruvas av en trogen höna, så om tretton dagar ska det förhoppningsvis kläckas ett gäng kycklingar. Lika spännande varje gång! Så det är skönt att det är städat när det blir tillökning.




Imorgon ny dag!
Kram/Ingela

Du får gärna sätta en liten kommentar, det skulle jag uppskatta.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: