Små händelser

Små händelser
Livet här

onsdag 10 april 2024

Det behövdes en spark i baken.

 När frukosten är avklarad, väntar både ulltottarna, hästarna, stallkatterna och hönsen på sin frukost. Alltså inga sovmorgnar här, men man ska ju inte sova bort livet, sova får man sedan göra i evigheten. Att ha en massa djur är själv valt, jag skulle inte vilja byta.




Äntligen börjar mina ulltottar lämna stallet, om än inga längre stunder. Gräset börjar gro så det är väl det som lockar ut dom.


Ja gräset börjar växa och med det ökar faran för hästarna som är fång benägna. Så snart får två ev. tre av dom sättas i hagen där det knappt växer något, inte roligt för dom, men för deras bästa. Vill inte att någon ska få fång, som är så smärtsamt.


Med ryggbälte och säkerhetsväst blev det en härlig ridtur igår, jag liknade en Michelin gubbe, men vad då!! Att uppleva naturen ifrån hästryggen, det är lisa för min själ. Jag vet att en ridtur är bra för ryggen, men det kan ta emot när man har ont. Jag får ge mig själv en spark i baken!


Ljudet av hovarnas trampande och fågelkvitter vad mera kan man begära? Vi mötte ett par rådjur samt en huggorm som låg och solade.



 Snart tid igen för en pedikyr på alla hönsen, det tänker jag ta en annan dag. Det är en ju en hel del klor som ska klippas.


Kram/Ingela

Kul om du vill skriva en liten kommentar, det skulle jag uppskatta.

 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: