Små händelser

Små händelser
Livet här

söndag 14 april 2024

Ogräs.

 Har klippt ner alla rosorna längs stallväggen. Allting börjar grönska här runtomkring, även allt ogräset så klart ….jag blir tokig på all kirskål!!! Jag måste försöka gå i krig med ogräset, innan det kväver rosorna och stockrosorna, men känner verkligen inte för det! Rensa ogräs är liksom inte prio ett precis för mig.



Jag får plocka fram den här bilden på näthinnan, så går det kanske lättare med att rensa ogräs.



De ätliga kastanjerna som jag sådde för ett tag sedan, har blivit till små kastanje träd. De blir så småningom till höga träd, så jag får ge bort några…för jag har liksom inte tänkt mig att plantera en hel skog! 




Alltid någon som kanske är sugen på att ha ett alldeles eget kastanjeträd med ätliga kastanjer.


Rostade kastanjer med smör och salt, så gott!


Melon fröna som jag och Aurora sådde, väntar på varmare väder, så att de kan få komma ut. 



Spännande blir det att se om vi får några meloner.


Ännu har ingen  ladusvala synts till här, men den lilla sädesärlan går omkring här och vippar med sin stjärt. 

Att gå i skogen när det börjar att skymma, stanna upp och lyssna på koltrastarnas kvälls serenader….är så speciellt. Det är de små upplevelserna här i livet, som känns så stora.





Jag önskar dig en bra start imorgon på den nya veckan. Glöm inte att stanna upp och njut av nuet!

Kram/Ingela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: