Små händelser

Små händelser
Livet här

fredag 12 april 2024

Helg igen!

 Tala om att dagarna rusar iväg, först måndag och sedan helg igen. Men tisdag, onsdag och torsdag vart tog dom vägen, jag måste ha missat dom helt!



Lilla Bhää du växer alldeles för fort!! Nu får han inte längre plats i mitt knä, men är lika gullig ändå. Jag tror inte att baggen Pontus har lyckats betäcka någon av de andra tackorna, jag kan inte känna något svullet juver. Men jag kan ännu inte ropa hej, det kan alltid komma överraskningar….så vem vet?


Vi har hunnit sätta potatis och lök, så vi hoppas att det inte blir mer minusgrader. Sedan ska banne mig, sorkarna håller sig långt borta ifrån vårt potatisland. Förra året festade de på varenda potatis, det ända vi fick nöja oss med var en massa potatisblast….jädrans snyltgäster!! Inte lätt att vara hobby odlare.



 



Det har blivit ännu en dag på hästryggen. Det började bra i så där en fem minuter, sedan öppnade himmeln sig och det stört regnade. Intalade mig att varken jag eller hästen var gjorda av socker, så vi kämpade oss fram i regnet i nästan två timmar. Envis svar ja, har jag bestämt mig för något då ger jag inte upp så lätt. Inte en endaste tråd på kroppen var torr när jag kom hem igen, men nöjd var jag!







Jag tror att jag har fått till det, när det gäller en näringsrik blandning till gammelhästen. Han älskar det och äter med bra aptit. De andra hästarna är en aning avundsjuka på honom, när de inte också får en spann med min dunder blandning. De visar det tydligt genom att sparka på sina box dörrar. Ja de är inte dumma, de där djuren!



Du får ha en skön helg!

Kram/Ingela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: