Små händelser

Små händelser
Livet här

torsdag 4 april 2024

April månad.

 Ja de flesta har fått smaka på aprilvädret, plötsligt försvann vårkänslorna!


Ja ännu kan man inte ropa hej, april månad är ombytlig. I söndags grillade vi och satt i inne lusthuset, det var då det! Jag fick även tvättat av i växthuset, även om det nu känns långt borta att börja plantera där.


Butikerna tror inte på mera vinter, hoppas att de har rätt, så nu säljer de ut solrosfrön för halva priset. Då jag fodrar året om åt småfåglarna, så passade det mig fint, åttio kilo blev det hamstrat. 



Hästarna har fått sina hovar verkade och fått vår skorna på. Så fort vädret blir bättre, ger jag mig ut i naturen på hästryggen.



I ett av redena, där  äggen ligger som ska ruvas ut, samsas det nu två hönor på ruvningen, ibland är de tre.. Så äggen lär bli värmda!!… med risk för att äggen bli hård kokta hi,hi!!


Lite lugg slitna är de allt, då de endast får vara inne.


Kram/Ingela



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: