Små händelser

Små händelser
Livet här

fredag 1 mars 2024

Vår i fönsterna.

 Nu är det vårkänslor på riktigt, när det åter står pelargoner i fönsterna på Liljegården.



 Fönsterna hade behövt putsas, men det struntar jag i, för alla fönsterna ska bytas ut…så det hade varit ogjort arbete. Putsa fönster, vem tycker att det är kul, inte är det jag.


Pelargoner och hortensior i fönsterna behövdes verkligen, så trött på den gråa skånska vintern.



Har varit på loppis runda tillsammans med ett av barnbarnen och jag gjorde av med den stora summan fyrtiofem kronor.
Hemma igen till verkligheten och ser vad jag borde göra. Tömma pallkragarna. Växthuset står där och väntar på att  bli av med algerna på rutorna. Ja det ska göras, men inte idag.


Prio nummer ett för mig är djuren, hästar som ska ryktas och Gammelhästen skötsel tar lite extra tid, ska hämtas in från hagen för att fodras med  sitt speciella hö. Så det blir mycket ut och in med honom, men det är han värd. Han har ett hjärta ut av guld, så snäll mot alla.


Ulltottarna behöver snart klippas, men de får vänta tills att fårklipparen ska hit mot vårt håll.


Nu tänker jag hålla fredag kväll och inte göra många knop.
Kram/Ingela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: