Små händelser

Små händelser
Livet här

söndag 31 mars 2024

Både Söndag och Påskdag.

 Jag hoppas att du har haft en fin påskafton, här har det varit lugnt och skönt.




 
Massor av sötsaker är det som har slunkit ner och mer lär det bli, för ännu är inte påsken slut! Ja så klart ett och annat ägg har också ätits och så klart min favorit, han den där Jansson.




Kunde inte motstå jordgubbarna, jag brukar vänta tills att det är tid för svenska…men nu gick det liksom inte!



Idag har jag tänkt att ta ett race i växthuset, det är så lätt att skjuta upp… men nu så ska där tvättas. Sedan sitter jag säkert och ojar mig, för att det värker i axlar och händer. Pga att jag inte kunde ta lite åt gången, istället för att gå på som en skoborste ….men det är jag det!!




Imorse när jag gick ut med hästarna i hagen, satt där två kajor och väntade på hästarna. För att få plocka bo material direkt ifrån hästryggarna, håret som jag hade ryktat av hästarna igår kväll dög tydligen inte!!



Estelle såg nöjd ut, efter att fått göra ett sök ute i hagen. Ser du att det börjar spricka ut små blad på häggen? 
När det väl börjar så går det fort. Den här årstiden vill jag bromsa upp, vill liksom hinna med att njuta av allt som sker i naturen.


Kram/Ingela


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: