Små händelser

Små händelser
Livet här

söndag 10 mars 2024

Kan inte klaga på vädret.

 Vi har blivit bortskämda de senaste dagarna av solen ifrån en blå himmel. Trots frost nätterna så finns vår känslorna här.

Jag var tvungen att släppa ut Eilifur han var helt sjö vild i inne sin box, klarar inte av att stå inne när de andra hästarna hade släppts ut. Hans hälta var något bättre, så det är bättre att han får gå i sin egen takt i hagen hos de andra hästarna.



Jag provade först med att ta in Mulle som sällskap, men det hjälpte inte. Imorgon kommer hovslagaren hit och ska kolla hans hov.



Vid Fågelbordet är det full fart som vanligt.



Här under fågelbordet bland alla fröskal, har sorkarna flyttat hit lökar av snödroppar.Till hösten ska jag plantera lite vårlökar där, jag tackar sorkarna för tipset. Vårblommor och fåglar att fästa blicken på när jag sitter vid frukostbordet, det blir bra!



Det blir många turer ut till ulltottarna nu när den här lille finns där inne. En riktig go liten kille, brås förhoppningsvis på pappa Pontus. Kanske jag låter kastrera honom om han fortsätter med att vara snäll.



Tror att jag ska vara en katt i mitt nästa liv. De äter och vilar det mesta utav sin dag…men hade det egentligen varit något för mig? Nej jag trivs nog rätt bra med livet som jag har nu.



Måndag imorgon och en hel orörd vecka framför oss….så härligt!

Kram /Ingela 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: