Små händelser

Små händelser
Livet här

fredag 29 mars 2024

Långfredag

 Trots att det är långfredag, har jag inte hunnit med så mycket mer idag än jag gör alla andra dagar. Vaknade till strålande sol och fågelsång….underbart!  Inne ifrån hönshuset hördes tupparnas galande. Töntigt eller ej, men jag säger godmorgon till både hönsen, ulltottottarna och hästarna, på kvällen godnatt och sov gott, trots att jag aldrig får något svar tillbaks….men vad då.




Jag har rensat och toppat med näringsrik jord i mina pallkragar, så nu är det klart för plantering längre fram. Så nu kan jag bocka av det, nästa blir växthuset och till sist rabatterna längs med stallet.



Bröderna bus lekte kurragömma med varandra, under tiden som jag höll på med pallkragarna. Tack och lov för att de inte sprang omkring i jorden!





Timmarna springer snabbt iväg när man drar ogräs. Ett gäng hästar pockade  på min uppmärksamhet, tid för mat tyckte dom. Så det var bara till att knata upp på höskullen och kasta ner hö.





Ulltottarna gav ifrån sig högljudda bhääande inne från stallet, efter sitt hö! Tala om att man är populär, även om det egentligen är höet de väntar på!



På tisdag ska den här killen åter få skor på hovarna, han har gått utan skor efter som han för några veckor sedan hade en hovböld.



Ja så gick ännu en dag och kommer aldrig åter, men en ny dag väntar på oss imorgon.

Kram/ Ingela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: