Små händelser

Små händelser
Livet här

fredag 8 mars 2024

Morgon.

 Du härliga morgon, går ut för att hämta färska ny värpta ägg.



Där inne är alla vakna och pigga sedan tidig morgon. 



 Tranorna spatserar stolt ute i en av hagarna, de hälsar mig godmorgon med sina gälla skrik. På vägen ifrån hönshuset tittar jag in till ulltottarna, där det häromdagen föddes ett litet lamm. Den lille bhääar gällt som små lamm gör, alltså detta bhääande så härligt.


Tyvärr så var hans bror redan död när jag drog ut honom, så den lille har ingen att busa runt med, vilket är lite tråkigt. Jag är glad för att mor och son mår bra, trots att lamningen var extra jobbig för Tova. 


Så härligt att se hur väl hon tar hand om den lille.



Vi hade inte tänkt att ha lamm i år, så det hela blev en överraskning. Baggen Pontus hade lyckats tjuv betäcka trots att han har gått med baggförkläde.


Så nu kan jag koppla av när allt ser bra ut inne hos ulltottarna. 
Koppla av trodde jag oh nej!! En av hästarna är halt, troligtvis har han en hovböld, har lagt om hoven med ett vått omslag och kontaktad hovslagaren.


Ja allt kan hända.
Kram/Ingela


1 kommentar:

  1. Härliga bilder av ditt lika härliga lantliv!
    Kram från Titti

    SvaraRadera

Kommentar: