Små händelser

Små händelser
Livet här

tisdag 27 februari 2024

I stallet.

 Nej något Tv tittande blev det inte här. Jag spenderade kvällen igår stallet i stället, ett bättre val enligt mig.



Det gäller att rykta hästarna när de är torra i pälsen, de har för det mesta varit våta då vi har haft så mycket regnande.



Med fem hästar som alla har börjat med att fälla vinter pälsen, så det blev en hel skottkärra med hästhår när jag hade ryktat dom.


De såg ut till att gilla det, för det kliar när de pälsen släpper.



Det kunde varit bra bo material för de vilda fåglarna, men av någon anledning ratar dom det. Istället föredrar de att plocka sitt bo material direkt på hästarna.




Jag har även hunnit med tre ridturer i det vackra vädret, sol och blå himmel …jo jag tackar!! Med solen kommer all energin tillbaka, energin har varit låg när den ena dagen efter den andra har varit grå, våt och trist.


Säg det som varar, idag åter disigt och grått.


Ja det här var mycket häst, det blir ju så!

Kram/ Ingela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: