Små händelser

Små händelser
Livet här

onsdag 27 mars 2024

Lugnet råder här.

 Natten har åter varit lugn i stallet, Pjakkur mår åter bra….så skönt. Nu hoppas jag på att lugnet fortsätter för både djuren och gårdsfolket. En och annan krämpa följer liksom med, när man som jag befinner mig i reperationsåldern!



Birk och Odin myser gärna inne i Pjakkurs box, när solen letar sig in dit.



Lille Bhää är nyfiken på allt och alla, han är precis som ett litet barn, allt ska stoppas i munnen. Jag hoppas att han blir lik sin far i temperamentet, för snällare bagge finns inte. Då låter jag kastrera honom, så får han bli sällskap åt pappa Pontus.






Lika nyfikna båda två. Ja du Lille Bhää, här är mycket för dig att upptäcka.


Nog märks det att dagarna blir ljusare och ljusare, nu till helgen ska vi sätta fram klockan. Då kan hästarna komma in lite senare på kvällen och en annan hinner med så mycket mera, känns det som. Växthuset ska tvättas av och mera frön ska sås….älskar våren, låt den gå i snigelfart!



Nu hör man åter koltrasternas sång, uppe i från någon grantopp, här om kvällarna. Jag väntar också på att ladusvalorna och sädesärlorna snart ska visa sig här på gården. Att se ladusvalorna  sväva här likt akrobater över hagarna, efter en och annan insekt, tillhör liksom också denna årstiden.



Alla…liten som stor, får massor av energi, efter en lång mörk vinter.



Onsdag…då är det den återkommande vecko middagen här idag. 

Kram/Ingela


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: