Små händelser

Små händelser
Livet här

måndag 1 november 2021

KÖKSSPISEN OCH JAG!

 Envis som jag är, så ger jag inte upp så lätt….det ska väl bli bra någon gång…..att baka i den vedeldade köksspisen.



J. tände upp och jag fixade kaksmeten. In med formen i sådär 175 grader, men det stannade liksom inte på de graderna, utan steg i en himla fart. Jodå det blev en kaka, om än lite väl mörk i ena änden! Inte lätt det där att hålla graderna, öppna spjället o dra ner det, men det ska lyckas en vacker dag!


Fick godkänt av Estelle, som slög en bit i ett nafs…hon hann väl inte smaka vad hon åt..hi,hi!!



När ändå spisen var varm, varför då inte även laga  middagen på den?  Det gick hur bra som helst, tills att det kokte över. Rök i köket, brandlarmet gick, kvickt fram med en handduk för att vifta bort röken med. Öppna fönster, brandlarmet fortsätter att tjuta ut över nejden känns det som….. hjälp snart larmar väl någon brandkåren!!!  Bara till att konstatera, det dröjer innan jag behärskar köksspisen.

Kram från Ingela 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: