Små händelser

Små händelser
Livet här

torsdag 11 november 2021

STOR VINST O PANNACOTTA

 Jag blev så himla glad när jag kom ut i stallet i morse.


När jag sedan kollade Fari och till min glädje kunde se, att han inte längre hade sin hälta. Då fick han åter komma ut till sin lilla Wilda.


Inte lönt att köpa någon lott idag, för jag har redan haft min tur…friska djur är om något en storvinst!


Gjorde en super god dessert till dagens veckomiddag, receptet tog jag ifrån tv-programmet ”halv åtta hos mig”!






Kandera 

Smält socker och en bit smör på järnet, låt det bli gyllen färgat, lägg i nötterna o rör runt. Häll upp massan på ett bakplåtspapper.

När det har stelnat o är kallt, grovhacka de kanderade nötterna, 

Servera pannacottan med de kanderade nötterna, färska hallon och sikta lite florsocker över.

Nicklas har komponerat denna gräddfils pannacottan med salt kola.
Himmelskt gott!!

Som vanligt så här på en torsdag, har vi haft mysigt med våra nära och kära.



Kram från Ingela 

1 kommentar:

  1. Ja friska djur är bästa lotten...och att man själv är frisk förstås så att man orkar ta hand om dom!
    Ha nu en härlig helg! Alltid lika kul att kika in till dig...
    KRAM Titti

    SvaraRadera

Kommentar: