Små händelser

Små händelser
Livet här

söndag 28 november 2021

FÖRSTA ADVENT

 Här på gården går dagen i samma lunk, trots advent…alla djuren väntar på sin frukost.






Vaknade till snöväder, perfekt så här till första advent….men snön brukar inte bli långlivad här nere i södern.


J. hade redan gett sig ut på jakt, när jag slog upp mina blå.
Usch inget vidare att sitta på pass i detta vädret, han lär bli kamouflerad till en snögubbe!!!


Jag föredrar att sitta här inne och se ut på snön som faller…. dricka en mugg med kaffe, innan det är tid att att gå ut i stallet.


Tog med mig mina två hjälpredor ut i stallet, tänk om de hade kunnat mockat ut åtminstone en box….önsketänkande!



Snön var ett minne blott när kvällen kom, men kanske vi får mer i veckan. Ljuset snön ger, är så värdefullt här ute på landet. 
Nu tänker jag gå ut och ge djuren kvällsfodret och sedan blir det soff häng. 


Kram från Ingela 



2 kommentarer:

  1. Åhhh första bilden!!! Så underbar! Ja det låter som en skön advent och mysigt att vara ute i stallet, ja det låter som om du inte behöver vara sysslolös Ingela :)
    Skönt att dimpa ner i soffan sen på kvällen...
    Kram från Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sysslolös vad är det??
      Ja du, soffan är skön när kvällen kommer.’Kram

      Radera

Kommentar: