Små händelser

Små händelser
Livet här

måndag 15 november 2021

SKOGEN…LISA FÖR SJÄLEN!

 Ullen är hämtad, undrar vad den ska förvandlas till för fint…blir kanske en överraskning till jul?



Skickade med en säck både grå och vit ull med dottern hem. Stallkatten fick en tjock madrass av får ull i sin korg.


Jag o J. lär inte frysa om bakdelen i bilen, mjukt och skönt om dom ädlare delarna.

Hönshuset blev storstädat idag, hönsen tillbringar ju sin tid inne nu…det märks!  Jag får väl ge dom lite pedikyr också, då inga klor slits av i spånbädden.


Skogen är min återhämtning, jag blir ett med naturen, tror inte att det finns bättre lisa för själen…jo möjligtvis en tur på hästryggen isåfall. 


Det är inte bara jag som gillar det, mina två fyrbenta älskar skogen lika mycket.


All den gröna mossan och granarna blir verkligen en färgklick, i allt det gråa.


Tycker inte att jag hinner med vad jag vill, nu när dagarna är alldeles för korta…alltid kväll känns det som.


Kram från Ingela 


1 kommentar:

  1. Åhh vilken lyx att ha egen ull! Ja detta mörker som november bjuder på, puh..näe nu advent skynda på lite :)
    Som vanligt helt underbara bilder du visar från både skog och på alla dina fyrbenta Ingela...
    Kram från ett grått Öland & Titti

    SvaraRadera

Kommentar: