Små händelser

Små händelser
Livet här

tisdag 2 november 2021

ÄR DET BARA JAG SOM LÄNGTAR?

 Inte efter julen, för det känns som om det inte var längesedan vi hade jul! Snö och kallt, det är vad jag längtar efter. Hittade en hel del vinterbilder när jag rensade bilderna i kameran. Vinter och vår, det är mina mest uppskattade årstider.



Tror tyvärr att jag får längta länge, för här sjunker då inte graderna. Allt lite skrämmande med denna värmen i november, klimatförändringarna gör sig verkligen påminda…. hemskt!



Då snö, nu grönt och djuren går fortfarande i hagarna o betar. Ännu kan jag finna blå klockor i dikeskanten, helt tokigt!



Nu står de flesta träden som mörka skrämmande skelett, kvällarna mörknar tidigare….snälla låt oss behålla sommartiden istället! Inga gatlyktor här ute på landet, här får vi famla oss fram i mörkret, såvida man inte äger en dålig pannlampa. Förstår du varför jag längtar efter snö som kan lysa upp, när allt där ute nu är svart!


Djuren har en inbyggd klocka och vill bli fodrade när det är tid…inte en timme senare. De där människorna, är ett bra märkligt folk, tror jag att de tänker och jag kan inte annat än att hålla med.


Låt det bli frost åtminstone, så jag hade sluppit åtta smutsiga hund tassar varje gång som de har varit ute.
Kram från Ingela 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: