Små händelser

Små händelser
Livet här

söndag 2 juli 2017

PÄRON KRANSAR I MARÄNG


I väntan på solen... fixade jag något till fikan.Idag så skulle jag, banne mig sitta och fika utomhus, om än jag skulle behöva klä mig i regnkläder.... för inomhus skulle jag då rakt inte sitta. 

Smeten vispades till marängkransarna som jag smaksatte med naturlig päronsmak... de blir så himla goda med just päronsmaken!! 
Sätt på ugnen till 100-125 grader. 

Jag gjorde min marängsmet så här. 

6 äggvitor 
Vispas till hårt skum. 
6 dl florsocker tillsättes och vispa ytterliggare till hårt skum.
Tillsätt päronsmaken droppvis till lagom smak. 
Tillsätt ev.lite grön hushållsfärg. 

Spritsa ut till kransar, på bakpapperkädda plåtar. 
Av satsen blev två stycken plåtar. 
Grädda kransarna ca:1 timme eller tills att de känns torra. 

Fyll kransarna med vad du har hemma tex.glass eller grädde,lätt att fixa till ifall det dyker upp något oväntat besök.

Det blev fika ute och tro det eller ej... utan regnkläder!!

Kraam Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: