Små händelser

Små händelser
Livet här

onsdag 12 juli 2017

NYKOMLING PÅ LILJEGÅRDEN!

Jag känner mig så förbannad och kränkt. 
Natten mellan måndag och tisdag har vi haft objudna gäster här på gården. 
På tre ställen i fårhagen var nätet uppklippt och någon hade tagit sig in till fåren.
Innan jag fick kollat över så att alla får med lamm fanns kvar, snurrade det tusen tankar runt i huvudet. 
Samtliga djur gick uppe i hagen .... tala om att jag kände mig lättad!! 

Däremot var ett lås till ett förråd uppklippt och vår trädgårdstraktor var stulen. 

Så nu har vi bestämt oss för att skaffa en till hund. 
Tala om tur i oturen, uppfödaren där vi köpte Winston hade leveransklara valpar och där fanns en kvar. 
Då vi vet att föräldrarna är de bästa man kan tänka sig mentalt,var beslutet inte svårt. 

Så idag har vi hämtat hem nykomlingen. 
Winston blev jätteglad för sin nya kompis, en liten Estelle. 



Ny många intryck, kan göra vem som helst trött...även oss, men det här kommer till att bli så bra 

Kraam Ingela 

1 kommentar:

  1. GRATTIS GRATTIS TILL nykomlingen!! Åh vad spännande och följa henne o Winston. Helt underbart för honom att få sällskap... Kramiz Lotta

    SvaraRadera

Kommentar: