Små händelser

Små händelser
Livet här

fredag 15 december 2023

Vad jag längtar!

 Så gråa är dagarna nu, varför kunde vi inte fått behålla snön som föll tidigare….längtar så att det gör ont efter en vit vinter. Igår kväll singlade det ner snöflingor, men idag har det tunna lagret smält igen.

Jag skulle inte klaga på sådana här petitesser! Jag kan stiga upp på morgonen, klarar av vad som behövs med en hel del djur…lite krämpor följer med åldern. Så jag har det bra trots allt, så snö eller inte, vad spelar det egentligen för roll!


Djuren ger så mycket, kan inte tänka mig ett liv utan mina djur.


En tur ute hos djuren, då existerar inget annat, det är den bästa meditationen. Sena kvällar och tidiga mornar, är värt det.


Att komma ut i stallet på morgonen se hur hästarna gäspar sömndruckna och ser förväntansfullt på mig som kommer med deras morgon hö. Tidiga morgnar året runt, är värt för att få uppleva dessa fina stunder.




Nu är det tid för en sådan stund.

Kram/Ingela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: