Små händelser

Små händelser
Livet här

fredag 8 december 2023

Jag har barnasinnet kvar.

 Vintervädret med snö, lockade fram barnasinnet på den gamla här…jag och mitt barnbarnsbarn har haft så roligt med både snöbollskrig och snögubbes bygge!


Det gäller verkligen att ta vara på snön, när man bor i Skåne.Tråkigt nog så är plusgrader på gång…snyft! Jag gör vad jag kan och lappar vår snögubbe med snö… vi vill att han ska få ett långt liv, så vi hoppas på minusgrader igen.


Jag är oerhört tacksam för att få uppleva livet tillsammans med barnbarnsbarnen, inget man ska ta för givet. 



Imorgon har jag tänkt att jag ska ta tag i det där, som jag har skjutit upp inför julen. Dagarna går så himla fort, så det är väl dags, för huset ska bli fullt till jul.

Kram/Ingela




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: