Små händelser

Små händelser
Livet här

torsdag 14 december 2023

Så var det julpyntat på gården.

 Jag har väckt gårdens enda tomte idag, nåja är man över hundra år gammal behöver man en lång skön sömn. Men idag blev det upp och hoppa för honom, för nu är det snart jul!


Jag pyntar så där lagom i vitt, silver, grönt och lite rött. 



Idag var det tid för att ta upp höbalar på höskullen, så att djuren har mat framöver. Lika viktigt att djuren har precis som vi julmat. Kallt var det, så en mugg varmt kaffe var verkligen vad som behövdes efter detta jobb!


Jag hann med att jul pynta färdigt, så nu lägger jag det bakom mig och fokuserar på annat.





JJulens matbröd och knäckebröd är bakat, sillen är inlagd, köttbullarna stekta och leverpastejen är bakad….fläsksteken ligger i frysen! Någon jul stress känner jag inte. Missar man något, så vad då… det blir jul ändå.



Imorgon tror jag att det blir en skogstur på hästryggen.

Kram/Ingela



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: