Små händelser

Små händelser
Livet här

söndag 3 december 2023

Första advent.


 Jag berättade tidigare att jag skulle försöka mig på att vika ljuvliga stjärnor till min lilla köks gran. Det gick väl si så där, jag hade införskaffat en limpistol och lyckades bränna mig ett antal gånger när jag limmade ihop stjärnorna. Skam den som ger sig, det blev några stjärnor…. om än med en del svordomar! 



Otroliga femton minusgrader och ulltottarna vågade sig ut i snön, ja de är ju varmt klädda, så någon risk för att de fryser är det inte.





Kalla mig lat, men bara två julkort blir det skrivna här till mina barnbarnsbarn. Till övriga skickar jag ett sms på en vinterbild tagen härifrån Liljegården, enkelt och smidigt!


Jag vet inte hur länge snön blir liggande, så idag slängde jag ut alla lammskinnen i snön. Ett bra och enkelt sätt att tvätta lammskinn på, så det gäller att passa på, nu hänger det skinn överallt härinne på tork.




Alltså vilken underbar första advent.



Kram/Ingela

1 kommentar:

  1. Så mycket snö ni har och det är något visst med 1:a advent. Bilden på fårskinn på tork är ljuvlig! Vinterkram från Titti

    SvaraRadera

Kommentar: