Små händelser

Små händelser
Livet här

onsdag 11 oktober 2023

Vilka svin!!

 Jag behövde ett nytt fågelbord och kollade runt på nätet ….många fina jovisst!  För de pengarna kunde jag istället få en hel del mat åt fåglarna. Så det blev istället ett hopsnickrat fågelbord av spillvirke som låg här och skrotade. Jag instruerade och J. skruvade. Jag tror nog att fåglarna blev rätt nöjda.


Så nu behöver jag inte sitta på en parkbänk och mata duvorna! Kan i lugn och ro inta min frukost med underhållning utanför stugknuten.


Vildsvinen har varit i farten i natt och bökat upp i en hage. Som de kan fördärva… de svinen.


Idag har jag haft min lilla svartjobbare till hjälp. Jag börjar bli bortskämd, igår av Annika och idag av Aurora….hmm börjar känna mig sysslolös!!
 


Hönsen skulle fodras och ulltottarna, skulle ha hö i sina foderhäckar, det fixade Aurora.



Hon var inte sen, när hon såg att jag bar in en tung bal med spån …. ”vänta mormor Aurora hjälper dig.” Kunde smälta av de fina orden sagda av en två åring.



Vi hann med en skogstur, för att samla mossa och kottar, så att vi kunde bygga en bondgård med vad vi hade samlat på oss.



Imorgon får jag själv ta alla sysslorna, hårt när jag nu har varit bortskämd i två dagar.

Kram/Ingela 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: