Små händelser

Små händelser
Livet här

tisdag 3 oktober 2023

Tisdag

 Blött och ogästvänligt ute, så ridturen jag hade tänkt mig, av den blev inget. Stallarbetet kan och ska göras i alla väder…. så jag behöver inte rulla tummarna.


Livet med hästar är ju så mycket mer än bara härliga ridturer. Många timmar blir det i stallet dagligen nu när jag har hästarna inne på nätterna. Under tiden i stallet, hinner jag rensa huvudet och nya idéer kläcks…bra och mindre bra. Sällskap har jag alltid i stallet av stallkatterna.



Torra hästar, vad är det?

 


Skönt för ulltottarna att de ännu inte har blivit klippta nu när vi har regn rusk.


Ibland tror jag att jag ska hinna med, mer än jag gör. Så blev det idag, trodde att jag skulle hinna ge alla hönsen pedikyr, men av det blev det inget.  Nåja det tar jag en annan dag. Imorgon är det vecko middag, så då befinner jag mig bland pannor och kastruller i köket.

En av stallkatterna var inne i huset häromdagen, hunden var med husse i skogen som väl var, annars hade det kunnat gå illa. Det hade kunnat vara så mysigt med katterna tassandes här inne. Med J. som är allergisk mot katt och en hund som gärna hade haft katt på menyn, så är det som det är.



Nu tar vi kväll.
Kram/Ingela 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: