Små händelser

Små händelser
Livet här

tisdag 10 oktober 2023

Hästarna flyttas för ett par timmar.

 Jag flyttade min lilla häst flock till ny hage imorse.




Tyvärr så blev det inte långvarigt, för frostvädret vi hade för ett par dagar sedan, hade gjort så att ekollonen på eken längst ner i hagen hade trillat till marken. Skulle så klart kollat efter detta innan jag släppte över dom….efterklok är man alltid.


Annika dök oväntat upp, härligt att se henne. Hon mockade alla fem hästboxarna åt mig, så idag kunde jag rulla tummarna! Lite fika blev det, för att sedan gå ner och räfsa ekollon i hagen. Oj… massvis med ekollon, var är alla ekorrar och nötskrikor??



Ja ulltottarna får så klart även gå i trädgården där hönsen springer omkring. Både frigående höns och ulltottar i trädgården på Liljegården, rena rama Villa Villerkulla! 




Ikväll ser jag framemot att åka och få många goa skratt åt en standup komiker, detta tillsammans med mina döttrar. Så imorgon har jag nog träningsvärk i skratt musklerna.

Kram/Ingela


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: